Samen BORDUREN op de boerderij


Het zijn afwisselende dagen, gevuld met veel handwerken. Een paar dagen geleden stond de naaimachine nog op tafel voor de memorydeken van Puck, daarna lag de tafel vol lapjes vilt om vrolijke pakketjes te maken en nu ben ik mij aan het voorbereiden voor de Hip en Handgemaakt markt komende zondag in Nijmegen. 


Gisteren was ik uitgenodigd om een workshop Folklore borduren te geven bij een handwerkclub in Driebruggen. Deze dames komen eens per week bij elkaar op de kaasboerderij van Conny om samen te handwerken. En af en toe doen ze iets leuks wat net even anders is dan wat ze wekelijks doen.


Ik had voor de dames bedacht om Babuskha's te borduren. Ik maakte allemaal verschillende pakketjes  en hierop kon ieder naar eigen inzicht en fantasie met verschillende borduursteken de vilten poppetjes versieren. De 15 dames waren reuze enthousiast en gezellig. En geen poppetje was hetzelfde. Behalve deze dames was ook Anja ijverig en creatief bezig geweest. Geheel in stijl bakte en versierde ze folklore koekjes. Bijna zonde om op te eten. Wat een plaatjes! Ik kan terugkijken op een gezellige en inspirerende avond en ging met een heerlijke zelfgemaakte (eerste) graskaas van Conny naar huis. Dat wordt nog even nagenieten!

---

Ook zin om een gezellige workshop te volgen? Op zaterdag 28 juni geef ik een workshop Folklore borduren (vrij borduren) op de kleurrijke boerderij van Hetty in Rijsbergen (bij Breda). Inclusief een heerlijke, gezonde lunch. Kijk hier voor meer info.