GEBOORTE kussens

Uit de oude doos... GEBOORTE kussens.

Het is alweer even geleden, maar vandaag kwam ik tussen de foto's deze creaties weer tegen. Het is begonnen met een origineel kraamcadeautje voor een vriendin. Ik vond het leuk om iets te geven wat blijvend is en waar ik zeker van zou zijn dat ze het leuk zou vinden om te krijgen. Het liefst iets zelfgemaakt. 

Zo kwam ik op het idee een kussen te borduren en appliceren naar het ontwerp van het geboortekaartje. Zo'n kaartje wordt met zorg uitgekozen en ontworpen. Dus dit ontwerp zou zeker in de smaak vallen. Ik besloot er een kussen van te maken. Op de voorkant het ontwerp van het kaartje, op de achterkant de naam van de baby met de geboortedatum. Alles met de naai- en borduurmachine. Vaak in het lettertype zoals gebruikt op de aankondiging. 

Het is niet bij dat ene kussen gebleven. Uiteindelijk heb ik er behoorlijk wat gemaakt, en zijn door heel Europa verstuurd. Leuk en uniek, want ieder kaartje is verschillend! En een blijvend aandenken aan deze bijzondere gebeurtenis.